Advies inzake internationale mobiliteit van kaderleden en bedrijfsleiders

Krijgt uw bedrijf in de internationale context te maken met het aspect « internationale mobiliteit van zijn kaderleden », of het nu gaat om Belgische ingezetenen die in het buitenland gaan werken of omgekeerd?

Ons departement 'internationale mobiliteit' heeft een volledige dienstverlening ontwikkeld die een antwoord biedt op alle mogelijke vragen voor, tijdens en na de internationale mobiliteit.

Onze dienstverlening biedt u:

  • fiscale behandeling van buitenlandse kaderleden in België;
  • fiscale behandeling in België en in het buitenland van Belgische onderdanen;
  • optimalisering van salarispakketten (alternatieve bezoldigingen/bonus) in een nationaal kader (bv. overgang naar een vennootschap, oprichten van een directiecomité) en internationaal kader (bv. split payrolls);
  • advies inzake internationale mobiliteit ( immigratie, sociale zekerheid, taxatie);
  • fiscale optimalisering inzake stock options en equity incentives;
  • plannen van einde loopbaan/einde contract (bv. pensioen, ontslag);
  • bijstand inzake formaliteiten bij immigratie (arbeidsvergunning, beroepskaart);
  • bijstand inzake voorafgaande aangiftes (aanvraag van formulier van sociale zekerheid A1/ certificate of coverage, Limosa-aangifte);
  • opstellen van aanvragen voor toepassing van het speciaal stelsel voor buitenlandse kaderleden;
  • hypothetische belastingberekeningen, met inbegrip van de uitwerking van de maandelijkse payrolls;
  • aangifte inkomstenbelasting voor verblijfhouders en niet-verblijfhouders (bv. buitenlandse kaderleden) en opvolging ervan bv.: vraag om inlichtingen, bericht van wijziging, bezwaren,….